7. Juiceful İstanbul Zirvesi gerçekleşti.

7. Juiceful İstanbul Zirvesi gerçekleşti.

7. JUICEFUL ISTANBUL ZİRVESİ 26 MAYIS’TA MEYED’İN EV SAHİPLİĞİNDE  İSTANBUL’DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

 

Uluslararası Meyve Suyu Üreticileri Federasyonu (IFU), Avrupa Meyve Suyu Birliği (AIJN), bağımsız kalite kontrol kuruluşu (SGF) ve Avrupa Kalite Kontrol Sistemi (EQCS) tarafından da desteklenen 7. Juiceful İstanbul Zirvesi, 26 Mayıs'ta Meyve Suyu Endüstrisi tarafından gerçekleştirildi. Türkiye'den ve küresel pazardan tanınmış isimler Zirveye konuşmacı olarak katıldı.

Zirvenin açılış konuşmasını gerçekleştiren MEYED Başkanı Birol İlker Güney konuşmasında Meyve Suyu sektörünün, tarımsal ürün kategorisinin en önemli dallarından olduğunu belirtmiş ve konuşmasının devamında; meyve suyu sektörünün; meyvecilik, ekilebilir toprakların doğru değerlendirilmesi, su kaynaklarının korunması, olumsuz çevre koşullarının ortadan kaldırılması ve sürdürülebilirlik için  çalışmalar yürüttüğüne vurgu yapmıştır.

MEYED Başkanı Birol İlker Güney’in konuşmasının ardından Kolombiya Büyükelçisi Juan Alfredo Pinto Saavedra kısa bir konuşma gerçekleştirmiştir. Konuşmasında kısaca Kolombiya pazarından söz eden Büyükelçi Saaveda, Türkiye- Kolombiya ticari ilişkilerinin önemine de vurgu yapmıştır. Kolombiya’nın Türk meyve suyu sektörüne yapabileceği katkılara da değinen Büyükelçi konuşmasında, işbirliğinin getirilerine yer vermiştir.

 

MEYED Genel Sekreteri  Ebru Akdağ; “Doğru dozda tüketimin getireceği faydalar konusunda tüketiciyi bilgilendirmeliyiz.”

Açılış konuşmalarının ardından gelen ilk oturumun başlığı “Meyve suyunun yeniden konumlandırması” olmuştur. Oturumun ilk konuşmacısı olan MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ, meyve sularının insan sağlığına yararlı çok sayıda bileşenlerden oluştuğunu ifade ederek, günlük diyette yer almasının önemine vurgu yapmıştır. Akdağ, tüketimde önemli olan unsurun doğru doz olduğunu belirtmiştir. Aşırı dozda tüketilen tüm gıda bileşenlerinin toksik etki yaratabileceğini belirten Akdağ, doğru dozda tüketildiğinde ise gıdalardan istenilen faydanın sağlanabileceğini ifade etmiştir. Akdağ, bilinçli tüketim için tüm sektörün bir arada çalışarak, toplumu doğru bilgilendirmesi gerektiğini sözlerine eklemiştir.

Ebru Akdağ konuşmasında Türk meyve suyu sektörü ile ilgili bilgilendirmelerde bulunurken yıllık yaklaşık 1 milyon ton meyve işlendiğini belirtmiştir. Dış ticarette meyve suyu ihraç edilen ülke sayısının 150’yi geçtiğini ifade eden Akdağ, geçtiğimiz yıl meyve suyu ihracatının 186 milyon dolar olarak gerçekleşmiş olduğunu ve dış ticaret dengesi açısından incelendiğinde 163 milyon dolarlık bir dış ticaret fazlamız bulunduğunu sözlerine eklemiştir.

MEYED Genel Sekreteri Ebru Akdağ’dan sonra söz alan Biyokimya alanında uzman Prof. Dr. Nezih Hekim, konuşmasında karbonhidratların vücudun fonksiyonlarını yerine getirmesindeki önemine değinerek, yetersiz karbonhidrat alımının kas kaybı gibi bazı fizyolojik rahatsızlıkları beraberinde getirdiğini ifade etmiştir. Günlük karbonhidrat alımının önemini vurgulayan Prof. Hekim, dikkat edilmesi gerekenin doğru tüketim miktarları olduğunu sözlerine eklemiştir.

 

Avrupa Meyve Suyu Birliği(AIJN)  meyve suyu kampanyasıyla konusunda uzman yetkililer medya, paydaşlar ve tüketicinin ilgisini çekecek.

İlk oturumun son konuşmacısı Avrupa Meyve Suyu Birliğinin(AIJN) Genel Sekreter’i Jan Hermans konuşmasında, meyve suyu ile ilgili AIJN’in yürüttüğü kampanya ile ilgili bilgilendirme yapmıştır. Azalan meyve suyu tüketim verileri göz önüne alınarak başlatılan kampanya ile konusunda uzman yetkililerin; medyanın, paydaşların ve tüketicilerin ilgisini çekmesini sağlayacağı Hermans tarafından ifade edilmiştir. Hermans kampanyanın mesajlarının önemli ayakları olarak; saflık vurgusunu, sağlık ve hayat stilini ve kalite ve sürdürülebilirliği belirtmiştir. Kampanyanın önemli adımları; doğru mesajların verilmesi, bilimsel veriler ve dijital platformlar gibi olanakların kullanılması ve kampanyanın doğruluğuna vurgu yapan infografik, broşür gibi materyallerin kullanılması olarak Hermans tarafından ifade edilmiştir.

Zirve programının ikinci oturumunda tüketiciyi anlamak konusu ele alınmıştır. Marka stratejisti Aljan de Boer konuşmasında yeni trendlere yer vermiş olup, bu trendler arasında basitliğin, otantik olmanın ve interaktif olmanın önemine değinmiştir. Aynı oturumda konuşma gerçekleştiren kampanya yöneticisi Wim Destrijker konuşmasında, yeni jenerasyonu temsil eden gençlerin eğilimlerine yer vererek, onlara ulaşmanın yollarında bahsetmiştir. Destrijker’in belirttiği bu yollardan bazıları;  etkileyenleri etkilemek ve geç kuşaklarla doğru iletişim kanalları ve yöntemlerini kullanmak olmuştur.

Juiceful İstanbul Zirvesinin 3.oturumunda yer alan konuşmacılar farklı meyve suyu pazarlarından örnekler vermiştir. Canadean’da kıdemli strateji danışmanı olarak görev almakta olan Tom Wood Avrupa pazarı hakkında dinleyicilere bilgiler verirken, Rabobank İçecekler Direktörü Francois Sonneville Afrika’nın diğer pazarlarla yapabileceği işbirliğinin ve fırsatların detaylarını anlatmış, Arap İçecekler Federasyonu Genel Sekreteri Mounira Jazzar ise Arab ülkelerinin pazarları ve eğilimleri ile ilgili bilgilendirmelerde bulunmuştur.

Kongrenin son oturumunda bilimsel verilere yer verilmiş olup. Prof.Dr. Aziz Ekşi konuşmasında meyve suyu reformülasyonları ile bilgilendirmelerde bulunurken, Türkiye’deki şeker tüketiminin diğer modern ülkelere göre daha az olduğunu, Türk insanının şeker tüketiminin çayda kullanılan şeker gibi diğer alanlarda daha fazla olduğunu, bu sebeple meyve suyu gibi yararlı gıdaların yasaklanmaya çalışılmasının doğru olmadığını, tüketicilerin bilinçlendirilmesi ile farkındalık yaratılmasının önemine vurgu yapmıştır. Prof. Ekşi; meyve sularında reformülasyonların teknolojik açıdan mümkün olduğunu ancak bunun tüketici tercihlerini dikkate alarak yapılması gerektiğini sözlerine eklemiştir.

 

 

 

© 2016 Meyve Suyu Endüstrisi Derneği | Tüm Hakları Saklıdır